Przed ostatnim wyścigiem sezonu 2015 firma Shell chwali się, że jej paliwo i oleje dostarczane ekipie Ferrari odpowiedzialne są za aż 25 procent wzrostu osiągów ich silnika w tym roku.
Zespół z Maranello zaliczył w tym sezonie pozytywny zwrot i z czwartej ekipy w stawce wysunął się na lidera stawki goniącej Mercedesa.Za wzrost osiągów bolidu Ferrari w dużej mierze odpowiada poprawa jednostki napędowej, która w trakcie zimy stanowiła główny punkt rozwoju, ale za wzrostem jej osiągów kryją się również paliwa i oleje od Shella, który wykorzystał możliwość rozwoju silników w trakcie sezonu do pracy przy nowych formułach paliwa na potrzeby wyścigów.
„Zawsze planowaliśmy z Ferrari agresywny program rozwoju w tym roku i doprowadził on do stworzenia pięciu nowych formuł paliwa w trakcie sezonu” mówił menadżer ds. innowacji z firmy Shell, Guy Lovett.
„Łącznie, paliwa i oleje odpowiadają za 25 procent całego przyrostu osiągów jednostki napędowej, co stanowi znaczący zakres.”
„Jest to odpowiednik blisko pół sekundy na okrążeniu dla średniego toru, co daje w sumie około 30 sekund na dystansie całego wyścigu.”
„W statystycznym roku, zazwyczaj celujemy w stworzenie od jednej do czterech nowych formuł paliwa, gdzie cztery są naszą górną granicą.”
„Przepisy jednak uległy zmianie i pozwoliły na dokonywanie zmian w silnikach w trakcie sezonu a to pozwoliło na remapowanie i ponowne optymalizowanie paliw podczas każdej zmiany architektury silnika jaką wdrażało Ferrari.”
Przepisy na przyszły sezon dalej mają pozwalać rozwijać jednostki napędowe w trakcie sezonu więc walka o osiągi wśród producentów paliw po raz kolejny będzie bardzo zacięta.
„Z technicznego punktu widzenia, ciekawe jest to, że przepisy pozostały tak otwarte, gdyż dają nam większe szanse na zaprezentowanie naszych możliwości” dodawał Lovett. „Wraz z rozwojem silnika, z reguły zmieniają się jego wymagania dotyczące paliwa i oleju.”
„Poprawiliśmy sposób pracy z Ferrari a naszym celem jest kontynuacja agresywnego programu rozwojowego.”
26.11.2015 17:04
0
ale kit, litości!
26.11.2015 20:21
0
1@ litości... Skoro są aż takie ograniczenia w ilości zabieranego paliwa i w maksymalnym przepływie oraz ograniczenia w modyfikacji samych silników, to prostym jest, że lepszym paliwem można te ograniczenia troszkę zniwelować. Wszystkie zespoły i wszyscy producenci te paliwa dostarczający położyli bardzo wielki nacisk na ich poprawę (to samo z olejami, smarami itp.) Gdzie tu kit? Od dawna już się o tym mówi.
26.11.2015 22:23
0
1. Nie masz pojecia o paliwach :) Dla przykładu w moim starym bmw na paliwie v-power 98 na hamowni z doładowaniem 1bar pokazało 400km na paliwie e85 z tym samym doładowaniem pokazało blisko 480km
27.11.2015 09:20
0
Ceramizery cwaniaki leją...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się